Konferencja-Bydgoszcz, 23.10.2010

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
> Jakie Badania Powinnam Zrobic?
bilik
post 23.03.2008, 15:59
Post #1





Grupa: Forumowicz
Postów: 11
Dołączył: 13.03.2008
Skąd: Szwajcaria
Użytkownik nr: 11507



Witam Was serdecznie.
Moje pytanie dotyczy badan,ktore pomoga w postawieniu diagnozy reumatologowi o luszczycy stawowej.
Przyznam ,ze mieszkam poza granicami kraju i wszelakie badania tutaj sa duzo drozsze niz w kraju. Tak sie sklada, ze jade do Warszawy na tydzien i moge na szybko (jesli to mozliwe) czesc badan wykonac.
Pytanie tylko - jakie ?
Czy jakies przeswietlenia tez sa mozliwe do zrobienia prywatnie albo ....jak sobie pomoc?
Wielu z Was juz ma za soba tego typu "droge" ,wiec moze poradzicie cos.
Bede strasznie wdzieczna
Monika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepol
post 23.03.2008, 18:17
Post #2





Grupa: Forumowicz
Postów: 116
Dołączył: 23.03.2008
Skąd: Hindenburg
Użytkownik nr: 11591



zeby stwierdzic czy masz luszczyce stawowa to reumatolog powinien cie wyslac na przeswietlenie stawów które cie bola lub masz napuchniete


--------------------
CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agpela
post 23.03.2008, 19:29
Post #3


Moderator


Grupa: Moderator
Postów: 6099
Dołączył: 13.10.2003
Skąd: lubelskie
Użytkownik nr: 11



W podlinkowanej poniżej publikacji znajdziesz bardzo dokładny opis objawów towarzyszących ŁZS (odchylenia radiologiczne, laboratoryjne itd) Łuszczycowe zapalenie stawów


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepol
post 23.03.2008, 19:40
Post #4





Grupa: Forumowicz
Postów: 116
Dołączył: 23.03.2008
Skąd: Hindenburg
Użytkownik nr: 11591



łZS ciezko stwierdzić ale jak trafisz na dobrego reumatologa to pozna to bez trudu wszystko zaczyna sie przewaznie od paliczków rąk i nóg widac opuchlizne


--------------------
CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bilik
post 24.03.2008, 9:29
Post #5





Grupa: Forumowicz
Postów: 11
Dołączył: 13.03.2008
Skąd: Szwajcaria
Użytkownik nr: 11507



Dziekuje za odpowiedzi.
Podana publikacje czytalam bardzo wnikliwie. Miedzy innymi na jej podstawie, po opisie dolegliwosci - zaczelam analizowac swoje bole. To tutaj wlasnie zrozumialam, dlaczego boli mnie np.pieta i mam problem z chodzeniem.
Wizyte u reumatologa mam na 10 kwietnia,pomyslalam wiec sobie, ze bedzie szybciej i dokladniej mnie mogl zdiagnozowac ( moze uda sie pominac bledne diagnozy, bo nie wiem na jakiego lekarza trafie - ide pierwszy raz) jesli bede juz posiadala jakies badania. Taniej to tez bedzie...nie zaprzeczam...
Zrobie na 100% badanie krwi, ale interesuje mnie czy moge tez zrobic np.przeswietlenie stawow i ...czy robia to prywatnie, od reki i moze jeszcze -gdzie?
Dletego to moje pytanie. Moze zadane glupkowato, ale czasami tak jest ,ze czlowiec nie potrafi przekazac swojej mysli w calosci, bo przeszkadzaja mu wlasne emocje.
Pozdrawiam Waszystkich i nadal czakam na jakies porady.
monika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agpela
post 24.03.2008, 10:05
Post #6


Moderator


Grupa: Moderator
Postów: 6099
Dołączył: 13.10.2003
Skąd: lubelskie
Użytkownik nr: 11



Czasami jest tak, że objawy wskazują na łzs, a badania są prawidłowe. Miałam taką "przygodę" kilka lat temu, po urodzeniu drugiego synka. Opuchnięte małe stawy - głównie kostki w prawej dłoni, w stopie - trudno było chodzić. Miałam robione wówczas badania: prześwietlenie RTG, badania krwi wykonywane standartowo przy podejrzeniu chorób reumatycznych. Byłam konsultowana z ortopedą i reumatologiem. Nic absolutnie nic nie wykazały badania niepokojącego. Były powtarzane i za każdym razem prawidłowe. A stawy bolały i opuchlizna nie schodziła. Wreszcie samo przeszło smile.gif i nie wraca - PUK PUK PUK smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepol
post 24.03.2008, 11:12
Post #7





Grupa: Forumowicz
Postów: 116
Dołączył: 23.03.2008
Skąd: Hindenburg
Użytkownik nr: 11591



U minie byl tez ten sam przypadek ze ortopeda i dermatolog nie mieli pewnosci czy to łzs ale ja mam gebe zaczlem krzyczec to z czego te opuchlizny i ból z powietrza po batali skierowali mnie do reumatologa z zdjeciami i badaniami krwi i moczu reumatolog stwierdzil ze na 80% jest to łzs i zaczol leczyc potem dostalem sie do szpitala reumatologicznego i tam zrobiono ponowne badania i wreszcie postawiono diagnoze na 100% ze to łzs niestety dzis ciezko trafic na dobrego specjaliste a oni chca podwyzek bo 8000zl to do nich malo mad.gif niech jada do angli na zmywak moze tam zarobia 7000zl i beda zadowoleni taka mamy sluzbe zdrowia


--------------------
CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elficzek
post 24.03.2008, 11:48
Post #8





Grupa: Forumowicz
Postów: 243
Dołączył: 3.02.2008
Skąd: Częstochowa
Użytkownik nr: 11183



Ja ostatnio byłam na wizycie i mam zrobić OWR CRP i kwas moczowy (o ile to ostatnie dobrze odczytałam) a do tego pokazywałam ogólne badania morfologiczne które miałam po wypisie ze szpitala. Prześwietleń myśle że nie robią przed wynikami badań.
Niektórzy mają jeszcze zlecane ASO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepol
post 24.03.2008, 11:54
Post #9





Grupa: Forumowicz
Postów: 116
Dołączył: 23.03.2008
Skąd: Hindenburg
Użytkownik nr: 11591



bo często mylą dnę moczanową z łZS, dlatego na początku robią badanie moczu na kwas moczanowy ,badanie krwi i moczu żeby wykluczyć dnę moczanową. Krótko mówiąc, żeby stwierdzić łzs to długa droga i kupa badań, a kiepski lekarz to i tak dobrze tego nie odczyta, powiedzmy sobie szczerze


--------------------
CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mati
post 25.03.2008, 1:23
Post #10





Grupa: Forumowicz
Postów: 195
Dołączył: 29.05.2005
Skąd: Glasgow
Użytkownik nr: 4489



i po co ta agresja w stosunku do lekarzy...?
jakbys mial troche pojecia to bys wiedzial, ze w niektorych przypadkach diagnoza roznicowa jest w medycynie bardzo skomplikowana i trudna, lzs vs. rzs wlasnie do takich przypadkow nalezy


--------------------
To trzeba przezyc... zeby to zrozumiec, zeby w to uwierzyc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bilik
post 25.03.2008, 6:45
Post #11





Grupa: Forumowicz
Postów: 11
Dołączył: 13.03.2008
Skąd: Szwajcaria
Użytkownik nr: 11507



O ! ....i bardzo,bardzo dziekuje.
O takie odpowiedzi mi chodzilo!
Wiem teraz przynajmniej co moge zrobic, a czy sie uda ...to inna sprawa.
Ogolnie ,to forum bardzo mi sie podoba. Zawiera wiele informacji i porad . Porad najcenniejszych bo takich "od kuchni". Czyli zbiorowa ludowa madrosc.
Kazdy piszacy wnosi swoje doswiadczenia piszac o zaletach i wadach lekow czy masci. Naturalnie sa to jego doswiadczenia, ale innym daje to pole wyboru, chce probowac czy nie i mozliwosc uslyszenia o danym specyfiku.
Lekarze (bez urazy ale to prawda) troche traktuja pacjeta jak przedmiot. Malo jest takich, ktorzy staraja sie wnikliwie nam wytlumaczyc co i dlaczego nam przepisuja, jak rowniez jak to dziala i jaki ewentualnie mamy wybor.
Dlatego, dobrze ze istnieje to forum - dobrze ze JESTESCIE.
Pozdrawiam serdecznie
monika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skorpion
post 25.03.2008, 16:51
Post #12





Grupa: Forumowicz
Postów: 15
Dołączył: 14.03.2008
Użytkownik nr: 11518



Jeżeli chodzi o łzs ( łuszczycowe zapalenie stawów) to, ja mam na 100% zdiagnozowane. Na "ł" choruję 30 bitych lat. W tej materi miałem wszystko co można wogóle mieć. Zgadzm się z opiniami niektórych forumowiczów, że ustalenie czy pacjent ma "ł z s" jest szalenie trudne. Objawia się to bólem we wszystkich stawach. Niekóre stawy (wywalają) jak ja to po swojemu nazywam. Mam na mysli ogromne obrzęki połączone z bolesnoscią. Po kilku tygodniach ból jakby przygasa. Ale nie można pozostać bez wizyty u reumatologa. Zaznaczam dobrego reumatologa. Bo mój do , ktorego pierwszy raz się zgłosiłem przepisywał mi na okrągło tabletki Majamil i Tramal. A po jakims czasie powiedział mi, że są dolegliwosci z którymi trzeba umiec żyć. Mało tego kiedy już nie potrafił mi pomóc skierował mnie na konsultację do Kliniki. Oczywiscie sugestia wpisana po łacinie swiadczyła , że on rozpoznał raka kosci. Żona ten zapis rozszyfrowała niczego nie mówiąc. Gdy odprowadzała mnie do pociągu bardzo płakała nie zdawałem sobie sprawy dlaczego. Po wizycie u prof. reumatologa ( wizyta mogła trwać 15 do 20 minut stwierdził, ze jest to łzs i kazał wracać do swojego reumatologa. Acha Profesor dodał jesccze, ze mój reumatolog pewnie ma raka muzgu. Przepraszam trochę się rozpisałem. Pozdrawiam wszystkich iżyczę cierpliwosci bo wydaje mi się , ze jednak jest to skuteczne lekarstwo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepol
post 25.03.2008, 20:02
Post #13





Grupa: Forumowicz
Postów: 116
Dołączył: 23.03.2008
Skąd: Hindenburg
Użytkownik nr: 11591



no właśnie o tym pisze trzeba trafic do dobrego reumatologa I lekarza a oni chcą podwyżek ja jestem bardzo zadowolony z opieki w szpitalu reumatologicznym w ustroniu podchodzą do każdego pacjenta indywidualnie mieszkam w zabrzu a w zabrzu opieka jest fatalna napisze taki przykład. Poszedłem kiedyś do kliniki w zabrzu na konsultacje do dermatologa a poni ordynator tego oddziału mi z takim hasłem " PANIE TO JEST łUSZCZYCA PAN TEGO NIE WYLECZY I PO CO MI PAN GłOWE ZAWRACA" i co wy na to powiecie dlatego moje nerwy na służbe zdrowia jeżeli chodzi o zabrze to jest fatalnie. inny przykład moja zona ma głębokie zakrzepowe zapalenie żył i napuchła jej noga a jeden lekarz specjalista od żył chciał jej nogę uciąć bo nie wiedział co to jest i co wy na to powiecie?


--------------------
CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten temat (1 gości i 0 anonimowych użytkowników)
0 Użytkownicy:

 



Widok Lo-Fi Aktualny czas: 1.11.14 - 1:56